Kaip išsirinkti geriausią el. parduotuvę

el. komercijaKartais vartotojai taip prisiriša prie prekyvietės, kad nebekreipia dėmesio į jų besikeičiančias kainas ir bet kokias pirkimo skatinimo akcijas. Toks lojalumas pagirtinas, tačiau kartais reikėtų atsižvelgti ne tik į prekės ženklo patikimumą ir jo vertę, bet ir į siūlomas paslaugas bei aptarnavimo kokybę. Tiems, kurie neturi didelio prieraišumo jausmo, dažnai iškyla dilema – kuri iš didžiausių Lietuvos parduotuvių yra priimtiniausia? Kalba eina ne apie maistą, o apie buitinių bei kompiuterinių prekių prekybą.

Norint išsirinkti tinkamiausią prekybos vietą, kuriame galima greitai, patikimai ir pigiai įsigyti norimas kompiuterines ir buitinės technikos, laisvalaikio ir namų apyvokos prekes, būtina pasvarstyti apie tam tikrus pirkimo kriterijus, kurie gali turėti įtakos renkantis parduotuvę.

Yra keletas kriterijų, pagal kuriuos galima nesunkiai nuspręsti, kurias prekybos vietas pasirinkti. Kaina yra reliatyvus dalykas, tačiau reikia žinoti, kad čia galioja pati prekybos forma – elektroninė parduotuvė ar antžeminis prekybos centras. El. parduotuvė neturi sandėlių, patalpų, daug darbuotojų, todėl natūralu, kad gali pasiūlyti pigesnių ir įvairesnių prekių, tuo tarpu didelis prekybos centras, kuris dažniausiai turi tinklą visoje Lietuvoje gali gauti neblogas didmenines kainas ir tam tikrus modelius “paleisti” pigiau nei bet kuri elektroninė parduotuvė.

Taip pat reiktų atkreipti dėmesį į šiuos 10 kriterijų:

  • Naujos prekės
  • Visos gamintojų garantijos
  • Nemokamas pristatymas Lietuvoje
  • Specialisto konsultacija
  • Atsiskaitymas grynais
  • Parduodama išsimokėtinai
  • Patogus laikas 24×7
  • Didesnis prekių pasirinkimas
  • Prekės iš lentynos
  • Pinigų grąžinimo garantija per 7 dienas

Apie visus kriterijus išsamiau.

Naujos prekės

Kai kurios prekės beveik nesensta… Tą galima pasakyti apie klasikinę siuvimo mašiną, tačiau apie televizorius – nelabai. Parduotuvės asortimentas turi būti nuolatos papildomas naujausiais modeliais, nes pirkėjui svarbu turėti ne pasenusį modelį (fiziškai, ne moraliai), bet paskutinę naujovę, kurių atsiranda kas pora mėnesių. Viso parduotuvės – tiek elektroninės, tiek antžeminės labai stipriai rūpinasi savo asortimento amžiumi, todėl jose visuomet pirkėjas ir naujausios produkcijos, ir kiek senesnių, bet tikrai ne antikvarinių modelių.

Visos gamintojų garantijos

Perkant prekes iš neaiškių pardavėjų, pavyzdžiu per interneto skelbimų puslapius, yra didelė rizika, kad prekės gali neturėti gamintojo arba gamintojo atstovų garantijos. Taip pat neaiški prekės įsigijimo vieta ir šalis, todėl, jei prekė pirkta užsienyje, jai sugedus gali ją tekti į tą pačią šalį vežti taisyti. Tai gali papildomai kainuoti, taip pat sugaišinama daug brangaus pirkėjo laiko. Būtent dėl šios priežasties būtina žinoti, kad įsigytoms prekėms galioja gamintojo garantija. Tiek lietuviškos interneto parduotuvės, tiek prekybos tinklai tokias gamintojo garantijas turi ir pilnai atsako už garantinį remontą.

Nemokamas pristatymas Lietuvoje

Nemokamas pristatymas Lietuvos teritorijoje yra ne ką mažiau svarbus kriterijus renkantis parduotuvę. Didieji prekybos centrai paprastai nepristato prekių, nebent tai būtų didelio gabarito prekės – šaldytuvai, indaplovės, orkaitės, baldai ir t.t. Prekybos centrai pristatymą traktuoja kaip atskirą paslaugą, kuria klientai neskatinami naudotis.

Specialisto konsultacija

Paprastuose prekybos centruose visada galima susirasti pardavėją ar konsultantą ir paklausinėti apie norimą prekę, jos funkcijas, eksploataciją, gauti patarimų, išvengti laiko gaišimo ieškant tam tikros prekės pagal esamus poreikius, žodžiu, gauti visokeriopą pagalbą perkant vieną ar kitą daiktą. Internete tokią konsultaciją gauti yra sudėtinga, nes nėra internete jokios ekspozicijos. Taip pat konsultacijos metu galima derėtis dėl galutinės prekės kainos. Konsultacija vyksta paprasčiausiai el. paštu. Užduoti klausimą konsultantui galima iš bet kurios puslapio vietos ir konsultantas gana operatyviai į tokią el pagalbos šauksmą sureaguoja per kelias valandas (ar dienas, jei savaitgaliai ar šventės). Kitos el. parduotuvės tokio tipo konsultavimo neturi, nors į klientų užklausimus el. paštu ir reaguoja pagal galimybes.

Atsiskaitymas grynaisiais

Atsiskaitymas grynaisiais pinigais gali būti didelis trūkumas, bet po 2010 metų pabaigos aferos, tai atrodo kaip privalumas. Atsiskaitymas grynais pinigais reiškia, kad bus išrašomas pinigų paėmimo-perdavimo dokumentas – čekis, arba sąskaita faktūra, kuri liudija, kad pardavėjas nesukčiauja. Be to grynieji sumokami tik tada, kai prekė būna paimta/pristatyta pirkėjui. Jei suma didelė tai gali kelti nepatogumų dėl saugumo, tačiau norint būti 100% tikram, kad prekę pristatys, geriau nerizikuoti su bankiniais pavedimais.

Parduodama išsimokėtinai

Prekės kainai esant didelei, bet norui turėti tą ar kitą daiktą nugalėjus, į pagalba ateina lizingo bendrovės, kurios teiki vartojimo kreditus būtent konkrečiam daiktui pirkti. Tiek prekybos centre, tiek perkant internetu išsimokėtinai, yra sudaroma trišalė vartojimo kredito sutartis konkrečiai prekei ir sumai. Tokiu būdu daiktas iš karto tampa nuosavybe, o žmogus toliau visus finansinius reikalus tvarko jau su kreditą teikiančia bendrove. Nuo paprasto vartojimo kredito šis skiriasi tik tuo, kad pasirašoma trišalė sutartis tarp lizingo bendrovės, interneto ar paprastos parduotuvės ir pirkėjo, o ne dvišalė tarp pinigus skolinančios įstaigos ir skolininko. Taip pat toks vartojimo kreditas išduodamas tik konkrečiai prekei ir sumai.

Patogus laikas 24×7

Pirkėjas apie produktus ieško informacijos internete. Radęs reikiamą informaciją ir pasiskaitęs, jis norėtų iš karto prekę įsigyti. Jei prekės aprašymas yra iš antžeminio prekybos centro, iškyla dilema, ar kai po darbo kitą dieną nuvyks į tą parduotuvę, ar ji vis dar ten bus? Ar neteks vykti dar kitur, norint ją įsigyti? Internetu viskas paprasta. Spaudi mygtuką pirkti, susimoki pinigus ir esi beveik garantuotas, kad ši prekė po kurio laiko bus pristatyta norimu adresu. Patogus pirkimo laikas yra vienas iš svarbiausių pirkimo kriterijų, kadangi šiuo laikmečiu žmonės tikrai neturi labai daug laiko važinėjimui po įvairias parduotuves ir paviljonus ir apžiūrinėti ten esančias prekes. Prekę dabar galima įsigyti 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę neišeinant iš namų ar darbovietės ir nesukant sau galvos, ar ji dar nenupirkta kieno nors kito. Tai ypač svarbu, kai vykdomi prekybos akcijos ar pristatomi paskutiniai modeliai.

Pagal mūsų palyginimą 24×7 apsipirkimas galimas tik visose el. parduotuvėse. Visą parą buitinės techniko prekybos centro Lietuvoje neturime ir, greičiausiai, neturėsime.

Didesnis pasirinkimas

Paprasta parduotuvė yra ne guminė, joje galima išdėlioti tik tam tikrą kiekį prekių, todėl paprastai pasirinkimas (asortimentas) paprastuose prekybos tinkluose būna kur kas kuklesnis nei elektroninėse parduotuvėse. Kai yra iš ko rinktis, visada galima išsirinkti geriausią, todėl pirkėjui patogiau yra rinktis iš didesnius asortimentus turinčių prekyviečių. Jei paprastame prekybos centre ant sienų kabo apie 10 LED televizorių, tai elektroninėse parduotuvėse jų gali būti šimtai. Taip pat prekybos tinkluose kai kurios nepopuliarios prekės būna šiek tiek “užmetamos”, nes didžioji dalis ekspozicijos ploto yra skiriama paklausesnėms prekėms. El. parduotuvėje visos prekės gauna pakankamai daug dėmesio. Taigi, siuvimo mašinų asortimentas el. prekyvietėse yra kur kas didesnis nei antžeminėje buities prekių parduotuvėje.

Prekės iš lentynos

Kartais pirkėją patraukia labai gera prekės kaina antžeminėje parduotuvėje. Norėdamas pirkti, pirkėjas pasikviečia konsultantą, nes niekaip neranda supakuotos prekės ir tada paaiškėja, kad kaina gera tik dėl to, kad tai paskutinis – ekspozicinis – modelis, kurį lietė ir klibino šimtai pirkėjų. Aišku, prekė yra kokybiška, su garantija, tad nėra ko jaudintis. Nebent dėl pirštų antspaudų ir smulkių pabraižymų, kurie atsirado po intensyvaus prekės “apžiūrinėjimo”. Elektroninėse parduotuvės tokios ekspozicijos nėra, todėl pirkėjas visada bus garantuotas, kad prekė yra visiškai nauja ir neliesta.

Pinigų grąžinimas per 7 dienas

Prekybos internetu specifika yra tokia, kad prieš pirkdami prekę, pirkėjai jos paliesti, pauostyti, pasiklausyti jos veikimo ar pan. negali, nes mato tik vieną ar daugiau iliustracijų, kuriose neatsispindi fizinės prekės savybės. Tai labai svarbu perkant rūbus, avalynę, bei kitus namų apyvokos daiktus, kuriuos svarbu išbandyti prieš įsigyjant. Būtent dėl to ir galioja 7 dienų pinigų grąžinimo principas, pagal kurį bet kuri (taip pat ir kokybiška) prekė gali būti grąžinama per 7 dienas nuo jos įsigijimo, o pardavėjas grąžina už ją sumokėtus pinigus arba pakeičia prekę kita, pagal pageidavimą. Šis principas privalomas visome elektroninėms parduotuvės, tačiau paprastiems prekybos tinklams nėra privalomas, tad jie to daryti ir nesivargina.

Sudėję visus už ir prieš pirkėjai labai nesunkiai gali nuspręsti, kur jiems geriau pirkti vieną ar kitą prekę. Akivaizdu, kad elektroninė prekyba turi kur kas daugiau pliusų ir pirkėjui suteikia daugiau pasirinkimo laisvės ir galimybių.

Bookmark the permalink.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.